Αρχική icon_arrow 295 blog icon_arrow Προβιοτικά και Πρεβιοτικά: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς
article_headermedia
author_icon
Συντακτική Ομάδα Pharmacy295 22 Φεβ 2023
icon_time 5' ανάγνωση

Προβιοτικά και Πρεβιοτικά: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Τα τελευταία χρόνια γίνεται μεγάλη κουβέντα για το πόσο ωφέλιμα είναι τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά τόσο για τους ενήλικες όσο και για τα παιδιά! Έχει διαπιστωθεί ότι έχουν αποτέλεσμα στην υποστήριξη και τη διατήρηση υγιών βακτηρίων του εντέρου, τα οποία με τη σειρά τους μπορούν να βελτιώσουν την πέψη, να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σύστημα και ακόμη και να μειώσουν τον κίνδυνο ορισμένων ασθενειών. Σε αυτό το άρθρο, θα διερευνήσουμε τι είναι τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά, πως μπορούν να ωφελήσουν τα παιδιά και πώς οι γονείς μπορούν να τα ενσωματώσουν στη διατροφή του παιδιού τους.

Τι είναι τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά;

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί που μοιάζουν με τα ευεργετικά βακτήρια που υπάρχουν φυσικά στο ανθρώπινο έντερο. Αυτοί οι μικροοργανισμοί μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση μιας υγιούς ισορροπίας των βακτηρίων του εντέρου καταστέλλοντας την ανάπτυξη επιβλαβών βακτηρίων. Τα προβιοτικά μπορούν να βρεθούν σε διάφορα τρόφιμα, όπως το γιαούρτι, το κεφίρ και το ξινολάχανο, καθώς και σε μορφή συμπληρώματος. Τα πρεβιοτικά, από την άλλη πλευρά, είναι μη εύπεπτοι υδατάνθρακες που λειτουργούν ως τροφή για τα προβιοτικά. Δεν είναι ζωντανοί οργανισμοί οι ίδιοι, αλλά βοηθούν στην υποστήριξη της ανάπτυξης ωφέλιμων βακτηρίων του εντέρου. Τα πρεβιοτικά μπορούν να βρεθούν σε τρόφιμα όπως οι μπανάνες, τα κρεμμύδια, το σκόρδο και τα σπαράγγια.

Πώς μπορούν τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά να ωφελήσουν τα παιδιά;

Τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά μπορούν να ωφελήσουν τα παιδιά με τους παρακάτω τρόπους.

Βελτιωμένη πέψη

Μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της πέψης ορισμένων τροφών και στη μείωση των συμπτωμάτων πεπτικών διαταραχών όπως η διάρροια, η δυσκοιλιότητα και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

Ενισχυμένο ανοσοποιητικό σύστημα

Βοηθάνε στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος του παιδιού, καθιστώντας το λιγότερο ευαίσθητο σε λοιμώξεις και ασθένειες.

Μειωμένος κίνδυνος αλλεργιών

Μελέτες έχουν δείξει ότι τα προβιοτικά μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του κινδύνου αλλεργιών στα παιδιά.

Βελτιωμένη λειτουργία του εγκεφάλου

Πρόσφατες μελέτες έχουν επίσης προτείνει ότι ο άξονας εντέρου-εγκεφάλου (είναι ένας όρος για το δίκτυο επικοινωνίας που συνδέει το έντερο και τον εγκέφαλο) παίζει σημαντικό ρόλο στη γνωστική λειτουργία. Τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά μπορεί να βοηθήσουν στη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου στα παιδιά.

Πόσοι τύποι πρεβιοτικών υπάρχουν;

Ινουλίνη

Η ινουλίνη είναι ένας τύπος διαλυτής ίνας που βρίσκεται σε πολλά φυτά, όπως η ρίζα κιχωρίου, οι αγκινάρες, τα σπαράγγια και τα κρεμμύδια.

Φρουκτοολιγοσακχαρίτες (FOS)

Οι φρουκτοολιγοσακχαρίτες είναι υδατάνθρακες που βρίσκονται φυσικά σε πολλά φρούτα και λαχανικά, συμπεριλαμβανομένων των μπανανών, του σκόρδου και των κρεμμυδιών.

Γαλακτοολιγοσακχαρίτες (GOS)

Οι γαλακτοολιγοσακχαρίτες είναι πρεβιοτικά που αποτελούνται από μόρια γαλακτόζης και γλυκόζης. Βρίσκονται στο μητρικό γάλα και επίσης σε ορισμένα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι.

Ανθεκτικό άμυλο

Το ανθεκτικό άμυλο είναι ένας τύπος υδατάνθρακα που αντιστέκεται στην πέψη. Το ανθεκτικό άμυλο χωνεύεται μεν με τον ίδιο τρόπο όπως κάθε άλλο άμυλο, απλά πιο αργά. Βρίσκεται σε τρόφιμα όπως πράσινες μπανάνες, πατάτες και φακές.

Βήτα-γλυκάνες

Οι βήτα-γλυκάνες είναι πρεβιοτικά που βρίσκονται στα κυτταρικά τοιχώματα ορισμένων δημητριακών, όπως η βρώμη και το κριθάρι.

Πώς μπορούν οι γονείς να ενσωματώσουν τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά στη διατροφή του παιδιού τους;

Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους οι γονείς μπορούν να ενσωματώσουν προβιοτικά και πρεβιοτικά στη διατροφή του παιδιού τους. Μερικές επιλογές περιλαμβάνουν: Γιαούρτι: Το γιαούρτι είναι μια εξαιρετική πηγή προβιοτικών. Αναζητήστε επωνυμίες που περιέχουν ζωντανές και ενεργές καλλιέργειες. Κεφίρ: Το κεφίρ είναι παρόμοιο με το γιαούρτι και περιέχει επίσης προβιοτικά. Μπορεί να καταναλωθεί μόνο του ή να προστεθεί σε smoothies. Λαχανικά που έχουν υποστεί ζύμωση: Τα ζυμωμένα λαχανικά όπως το ξινολάχανο είναι επίσης καλές πηγές προβιοτικών. Τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά: Τροφές όπως οι μπανάνες, τα κρεμμύδια, το σκόρδο και τα σπαράγγια περιέχουν πρεβιοτικά και μπορούν να προστεθούν στη διατροφή του παιδιού. Συμπληρώματα προβιοτικών και πρεβιοτικών: Τα συμπληρώματα μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για την αύξηση της πρόσληψης προβιοτικών και πρεβιοτικών από το παιδί.

Συμπληρώματα και δοσολογία

Τα πρεβιοτικά συμπληρώματα είναι διαθέσιμα σε διάφορες μορφές, όπως κάψουλες, σκόνες και μασώμενα δισκία. Η δοσολογία των πρεβιοτικών συμπληρωμάτων μπορεί να ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του πρεβιοτικού, το προϊόν και την ηλικία και την κατάσταση υγείας του ατόμου. Είναι σημαντικό να ακολουθείτε τη συνιστώμενη δοσολογία του κατασκευαστή και να συμβουλευτείτε τον παιδίατρο σας πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε συμπλήρωμα.

Συμπληρώματα που προτιμάνε οι γονείς:

 Baby Drops Προβιοτικά της Almora Plus

Δράσεις 
  • βοηθά στη διατήρηση της ισσοροπίας της εντερικής χλωρίδας.
  • συμβάλλει στην ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος σε καταστάσεις όπως βρεφικοί κολικοί, φούσκωμα, δυσπεψία, διάρροια και δυσκοιλιότητα

BioGaia Protectis ORS 

  Το Biogaia Child Protectis Ors for Gut Comfort & Rehydration περιέχει ηλεκτρολύτες, προβιοτικό L. reuteri ProTectis και ψευδάργυρο.

HELENVITA - Probalance Drops for Babies & Kids

  Το συμπλήρωμα διατροφής για βρέφη και παιδιά Probalance Drops for Babies & Kids της Helenvita, συνδυάζει προβιοτικά και βιταμίνη D και συμβάλλει στη φυσιολογική λειτουργία του εντέρου και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος.

Υπάρχουν κίνδυνοι που σχετίζονται με τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά;

Τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά είναι γενικά ασφαλή να καταναλωθούν από τα παιδιά. Ωστόσο, ορισμένα παιδιά μπορεί να εμφανίσουν ήπιες παρενέργειες όπως αέρια, φούσκωμα ή διάρροια. Είναι σημαντικό να ξεκινήσετε με μικρές ποσότητες προβιοτικών και πρεβιοτικών και σταδιακά να αυξήσετε την ποσότητα για να αποφύγετε αυτές τις παρενέργειες. Συμπερασματικά, τα προβιοτικά και τα πρεβιοτικά μπορούν να είναι ωφέλιμα για τα παιδιά με πολλούς τρόπους. Με την ενσωμάτωση αυτών των ουσιών στη διατροφή του παιδιού τους, οι γονείς μπορούν να υποστηρίξουν υγιή βακτήρια του εντέρου και να βελτιώσουν τη συνολική υγεία και ευημερία του παιδιού τους. Στο Pharmacy295 θα βρεις σε προσφορά μεγάλη ποικιλία από συμπληρώματα προβιοτικών.
avatar of pharmacy295@gmail.com
Συντακτική Ομάδα Pharmacy295 Η Συντακτική Ομάδα του 295 blog αποτελείται από 5 άτομα και είναι αφοσιωμένη στην παροχή χρήσιμων και εξειδικευμένων πληροφοριών στους τομείς της υγείας, ομορφιάς και της οικογένειας. Με πάθος για την πληροφόρηση, καθημερινά αναζητά έγκυρες πηγές προκειμένου να παρέχει επίκαιρες συμβουλές & tips στους αναγνώστες της.

Προτεινόμενα άρθρα

powered by cloudon on shopster.gr engine
🛠20220530.124826

Διάλεξε το δώρο σου

Προβολή καλαθιού