icon-search back-icon
Αναζήτηση...
Αναζήτηση...
Όλα τα μυστικά για το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας

Το πρωινό είναι μια συνήθεια που ποτέ δεν είναι να αργά να αποκτήσεις. Η Κλειώ Δημητριάδου, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc (Χαροκόπειο πανεπιστήμιο) μας δίνει τα tips της.    Γιατί επιμένουμε τόσο πολύ στην κατανάλωση αυτού του πρώτου γεύματος της ημέρας; Γιατί όπως δείχνουν οι έρευνες βοηθά τον μεταβολισμό, ρυθμίζει το σάκχαρο και προσφέρει ενέργεια. Δεν είναι τυχαίο ότι πεινάς … Continue reading “Όλα τα μυστικά για το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας”

September 18, 2017
18


Όλα τα μυστικά για το πιο σημαντικό γεύμα της ημέρας

Το πρωινό είναι μια συνήθεια που ποτέ δεν είναι να αργά να αποκτήσεις. Η Κλειώ Δημητριάδου, Κλινικός Διαιτολόγος-Διατροφολόγος, MSc (Χαροκόπειο πανεπιστήμιο) μας δίνει τα tips της.   

Γιατί επιμένουμε τόσο πολύ στην κατανάλωση αυτού του πρώτου γεύματος της ημέρας; Γιατί όπως δείχνουν οι έρευνες βοηθά τον μεταβολισμό, ρυθμίζει το σάκχαρο και προσφέρει ενέργεια. Δεν είναι τυχαίο ότι πεινάς περισσότερο όταν τρως πρωινό και λιγότερο όταν το παραλείπεις. Αυτό συμβαίνει, επειδή αν μείνεις νηστικός ο οργανισμός σου θα βρεθεί σε κατάσταση άμυνας και θα περιορίσει τις καύσεις σου.

Αυτό που χρειάζεται ωστόσο, να γνωρίζεις, είναι πως οι θετικές επιδράσεις (κυρίως για το σάκχαρο) φαίνεται πως ισχύουν όταν καταναλώνεις πρωινό κάθε μέρα και όχι όποτε το θυμηθείς! Δε χρειάζεται να αγχωθείς για το πότε θα το καταναλώσεις, ειδικά αν ανήκεις στην ομάδα που δεν πεινάει πολύ με το που θα ξυπνήσει. Μέσα στο πρώτο τρίωρο, καλό είναι να φας κάτι έστω και μικρό πχ. 2 κρακεράκια

Το πρώτο και κύριο για το πρωινό, είναι να βρεις κάτι που θα σε ικανοποιήσει γευστικά και θα ανυπομονείς να το καταναλώσεις. Από εκεί και έπειτα, καλό είναι από άποψη σύστασης, να περιλαμβάνει οπωσδήποτε κάτι σε υδατάνθρακες ώστε να πάρεις ενέργεια και να αποφύγεις ενδεχόμενη υπογλυκαιμία στη συνέχεια. Κάποιο ρόφημα είναι μια καλή λύση (με προσοχή όμως, στη ζάχαρη), ενώ θα μπορούσες να πιεις και κάποιο χυμό, αν δεν έχεις ευαισθησία στο στομάχι. Μεγάλη σημασία έχει και η ποσότητα, η οποία πρέπει να είναι επαρκής μέχρι το ενδιάμεσο κολατσιό αλλά όχι και υπερβολική αν οι απαιτήσεις της ημέρας είναι αυξημένες. Αυτό θα το βρεις στην πορεία μέσα από πειράματα.

 

Προτεινόμενα πρωινά:

  • τοστ: με ψωμί, με αραβική πίτα, με τορτίγια κλπ και γέμιση από ό,τι σου φαίνεται ενδιαφέρον πχ. το κλασικό τυρί και γαλοπούλα, καπνιστό σολωμό, τυρί κρέμα και λαχανικά κλπ
  • φρυγανιές: με μέλι ή μαρμελάδα, με ταχίνι ή κάποιο άλλο βούτυρο από ξηρούς καρπούς βλ. φυστικοβούτυρο ή αμυγδαλοβούτυρο.
  • γάλα ή γιαούρτι με δημητριακά: μπορείς να δοκιμάσεις τα κλασικά του εμπορίου, σκέτη βρώμη με κανέλα, μούσλι, γκρανόλα κλπ
  • αυγό: ομελέτα, ποσέ, βραστό. Μην ξεχάσεις τον υδατάνθρακα πχ. ψωμί ή ακόμα και ένα φρούτο ή λίγο χυμό
  • ένα κομμάτι σπιτική πίτα πχ. σπανακόπιτα ή τυρόπιτα (ιδανικά με τυριά με χαμηλά λιπαρά)
  • μια φέτα σπιτικό κέικ (υπάρχουν συνταγές με υγιεινά υλικά πχ. ελαιόλαδο, μέλι, βρώμη κλπ)
  • smoothie με γάλα, γιαούρτι ή κερίρ και φρούτα εποχής
  • φρουτοσαλάτα με λίγους ξηρούς καρπούς

Προσπάθησε να βρεις τι σου ταιριάζει και κάνε δοκιμές ώστε να μη βαριέσαι.

Προσάρμοσε το πρωινό σου ανάλογα με το τι θα κάνεις στη συνέχεια της ημέρας, για παράδειγμα αν θα πας γυμναστήριο ή κατευθείαν στη δουλειά. Τέλος, ψάξε για εύκολες λύσεις που θα διώξουν τις δικαιολογίες και θα σε βοηθήσουν να εδραιώσεις αυτή τη συνήθεια. Μπορείς να φτιάχνεις τα τοστ τη μέρα που αγοράζεις τα υλικά και να τα αποθηκεύεις έτοιμα μέσα στο ψυγείο. Μπορείς να φτιάχνεις την Κυριακή σπιτικές μπάρες και να τρως μια κάθε μέρα, ακόμα και μέσα στο αυτοκίνητο!

Κλειώ Δημητριάδου 

https://coachmydiet.wordpress.com

https://www.facebook.com/grafeiodiatrofis/ 

Instagram